Oto najpopularniejsze portale społecznościowe wg. http://www.portale-spolecznosciowe.pl/portale-spolecznosciowe-lista/
1. NK (dawniej Nasza-Klasa).
Najpopularniejszy ogólnotematyczny portal społecznościowy w Polsce.
Mimo sporej konkurencji, różnych pogłosek o jego śmierci, nadal trzyma
się mocno – odwiedza go kilkanaście milionów osób miesięcznie.
Obecnie trwa przebudowa portalu. Początkowo był to portal łączący
dawnych przyjaciół z klasy. Wokół tej idei tworzona była cała struktura
portalu Okazało się jednak, że ta formuła po paru latach się wyczerpała.
Teraz wraz ze zmianą marki z Naszej-Klasy na NK, trwa zmiana z portalu
“klasowego” na ogólnotematyczny. Dodano nowe funkcje i usługi
społecznościowe – w postaci gier, grup oraz kont oficjalnych. Powstała
także wersja na urządzenia mobilne.
Więcej informacji na ten temat w kategorii Nasza-Klasa
2. Facebook. Największy
portal społecznościowy na świecie (ok. 600 mln użytkowników), którego
sukcesu twórcą jest Mark Zuckerberg. Początkowo sporo osób używało w
Polsce FB głównie do kontaktów ze znajomymi z zagranicy. Teraz jednak
zdobywa szturmem polski Internet i jest drugim co do popularności
portalem tego typu w Polsce (różne szacunki podają od 7 do niemal 10 mln
użytkowników w naszym kraju). Sporo osób posiada konta zarówno na
Facebooku, jak i NK.
Facebook przyciąga różnorodnością aplikacji dostępnych na jego
platformie, a także przejrzystością i funkcjonalnością. Większość
działań skoncentrowanych jest wokół Tablicy, na której odbieramy
większość treści (teksty, filmy, zdjęcia), zarówno od znajomych, jak i
ze stron czy grup facebookowych, które “polubiliśmy”. “Lubię to” jest
charakterystycznym przyciskiem stworzonym dla Facebooka, który zawojował
cały Internet. Jego kliknięcie gdziekolwiek w sieci spowoduje, że na
naszej Tablicy pojawi się informacja o “polubieniu” danej strony,
artykułu, czy np. filmu. Ostatnio NK wprowadziła swoją wersję w postaci przycisku Fajne!.
Więcej informacji na ten temat w kategorii Facebook
3. Grono. Pierwszy
polski ogólnotematyczny portal społecznościowy z prawdziwego zdarzenia.
Kiedyś popularny, dziś nieco w cieniu konkurentów. Wciąż jednak używany
w niektórych środowiskach. Początkowo, aby móc się zarejestrować,
trzeba było otrzymać zaproszenie od któregoś z użytkowników portalu.
Ostatnio miał problemy finansowe. Właściciele jednak mają nadzieję, że serwis wyjdzie na prostą, wciąż ma przecież ok. dwóch milionów użytkowników.
4. GoldenLine. Tym
razem branżowy portal społecznościowy wykorzystywany głównie do
kontaktów biznesowych i w celach zawodowych. Wykorzystywany często przez
headhunterów w poszukiwaniu pracowników. Można zamiecić tam swoje CV i
brać udział w dyskusjach w ramach różnorodnych grup tematycznych.
Pojawiają się na GoldenLine również ogłoszenia o pracę. Warto się tam
zarejestrować, jeśli poszukuje się pracy w nowoczesnych technologiach,
finansach lub szuka się partnera w działalności biznesowej. Społeczność
liczy ok. 2 mln członków. Innym tego rodzaju portalem jest Profeo.pl
5. MySpace. Portal
społecznościowy, który niegdyś, podobnie jak u nas Grono, przecierał
szlaki i był numerem jeden. Dziś po przegranej walce o popularność z
Facebookiem i zmianie wizerunku koncentruje się głównie na branży
muzycznej i rozrywkowej. Sporo grup muzycznych ma tam swoje profile i
jeśli ktoś interesuje się muzyką powinien założyć tam konto. W Polsce
używa go ok. miliona osób.
Więcej informacji na ten temat w kategorii MySpace
6. Wykop.
Popularny w niektórych kręgach, zwłaszcza wśród młodzieży, serwis,
który jest wzorowany na zachodnim serwisie Digg. Uczestnicy serwisu
wstawiają tam linki do różnych treści w Internecie, które są ocenianie
przez inne osoby i jeśli zdobędą odpowiednią liczbę “wykopów” trafiają
na główną stronę serwisu. Można także “zakopywać” linki, które się nam
nie spodobają. Serwis ma narzędzia społecznościowe, np. grupy. W Polsce
używa go ok. 1,5 mln osób.
Więcej informacji na ten temat w kategorii Wykop
7. Twitter. Najpopularniejszy
na świecie tzw. serwis mikroblogowy (choć często wiele z blogowaniem
wspólnego nie ma). Każdy użytkownik może wrzucić na swój profil bardzo
krótką wiadomość tekstową (tzw. status) i podejmować dyskusje z innymi
wokół wątków tematycznych (hashtagów) lub po prostu pisać co dzisiaj
ugotował na obiad. Większość użytkowników jedynie śledzi wpisy innych
osób. W Polsce używa go prawie milion osób. Polskim odpowiednikiem jest
m.in. Blip.
Więcej informacji na ten temat w kategorii Twitter
8. Fotka.pl.
Serwis społecznościowy koncentrujący się, jak nazwa wskazuje, na
publikacji i ocenie fotografii. Można dołączać do grup tematycznych,
brać udział w testach i konkursach lub grać. Ostatnio wprowadzono także
kanał Fotka.tv. Popularny szczególnie wśród młodzieży.
9. Digart.pl.
Serwis skierowany głównie do osób zajmujących się lub zainteresowanych
sztukami wizualnymi. Można przeglądać galerie twórców, oceniać ich
dzieła, brać udział w dyskusji w grupach tematycznych. Jeśli jesteśmy
sami twórcami, możemy stworzyć także swoje portfolio.
10. Mojageneracja.pl. Serwis społecznościowy zbudowany wokół najpopularniejszego komunikatorwa w Polsce, czyli Gadu-Gadu.
Udostępnia różnorodne narzędzia, jak blogi, grupy, gry, poczta. Można
także dołączać do i tworzyć wydarzenia. Konto jest powiązane z naszym
numerem GG.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz